نماشویی

یکی از رایج‌ترین چوب‌های مورد استفاده در نمای ساختمان‌ها چوب ترموود یا ترمو است. این چوب استحکام و پایداری زیادی دارد و به دلیل زیبایی، طبیعی بودن، ماندگاری و انعطاف در طراحی و اجرا مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. نمای ساختمان‌هایی که با چوب ترموود ساخته می‌شوند همانند دیگر نماهای ساختمان با بارش باران‌های اسیدی و نور مستقیم آفتاب ضعیف شده و نیاز به بازسازی و ترمیم پیدا می‌کند. یکی از روش‌هایی که برای جذابیت بیشتر نماهای ساختمانی ساخته شده با چوب ترموود به کار برده می‌شود نماشویی است. در هر صورت این نوع نماها با گذشت زمان به دلیل آلودگی یا گرد و غبار و دیگر موارد زیبایی و شکوه خود را از دست می‌دهد و نیاز است تا عملیات شستشوی نمای ساختمان به کار برده شود. اما روش نماشویی این نوع ساختمان‌ها با دیگر نماها کاملاً متفاوت است و در صورت انتخاب روش نماشویی نامناسب دچار پوسیدگی می‌شود. آلودگی و کثیفی‌هایی که بر روی سطح نماهای ترموود به وجود می‌آید، علاوه‌بر ایجاد ظاهری ناخوشایند باعث ایجاد محیطی برای رشد جانوران خورنده چوب می‌شود. اما نماشویی ساختمان از جنس ترموود چگونه باید انجام شود؟ بهترین روش ممکن برای شستشوی این نوع نماها چه روشی است؟ در ادامه به توضیح در رابطه با نماشویی ساختمان‌های ترموود می‌پردازیم.

روش‎های مختلف برای نماشویی ساختمان‎هایی از جنس ترموود

چوب ترموود کیفیت و تنوع متفاوتی دارد و برای انجام فرآیند نماشویی لازم است در ابتدا جنس چوب نما را مشخص کرده و بعد روش شستشوی مناسب با جنس آن را انتخاب کنیم. شرکت کارویس با توجه به این نکات و موارد مهم از تجهیزات و دستگاه‌های مختلفی مانند واتر جت یا واتر سندبلاست و در صورت لزوم به روش دستی نماشویی ساختمان‌هایی با جنس ترموود را انجام می‌دهد. معمولاً سقف ساختمان‌های ساخته شده با چوب از یکی از مقاوم‌ترین چوب‌ها، چوب سدر، ساخته می‌شود که مقاومت و استحکام بسیار بلایی در برابر نفوذ آب و پوسیدگی دارد. ازاین‌رو، در چنین شرایطی کار نماشویی بسیار راحت و آسان است. در کل، شستشوی ساختمان از جنس ترموود به مهارت و تخصص خاصی نیاز دارد.

زمان مناسب برای نماشویی ساختمان‌ از جنس ترموود

به طور کلی، نماشویی ساختمان‌ از جنس ترموود باید به صورت مستمر و حداقل یک بار در سال انجام شود. بهترین فصل برای شستشوی نمای ساختمان‌های ترموود در فصل گرم تابستان یا در روزهای گرم و آفتابی است. به این دلیل که اگر ساختمان با چوب‌هایی با ضخامت کمتری ساخته شده باشد ممکن است پس از نماشویی ساختمان به پوسته ساختمان آسیب وارد شود و استحکام خود را از دست بدهد. ازاین‌رو، بهتر است در فصل گرم و روزهای آفتابی این کار انجام شود تا نمای ترموود پس از شسته شدن سریع خشک شود. اما اگر به هر دلیلی این کار را در فصل سرما و زمستان انجام دهید، لازم است از یک تیم متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید که دستگاه و تجهیزات لازم برای خشک کردن نمای چوبی را داشته باشد. شرکت کارویس علاوه‌بر داشتن نیروی کار مجرب در زمینه نماشویی و دارا بودن تجهیزات و دستگاه‌های تخصصی از روش متفاوتی برای ساختمان‌های ترموود استفاده می‌کند. در واقع، تیم کارویس پس از انجام نماشویی از مواد نگهدارنده مانند رزین و روغن جلای مخصوص استفاده می‌کند که باعث زیباتر شدن و ماندگاری بیشتر چوب در شرایط مختلف جوی می‌شود.

قیمت نماشویی ساختمان‌ از جنس ترموود

برای تعیین هزینه و قیمت نماشویی ساختمان از جنس ترموود موارد مختلفی را باید در نظر گرفت. در واقع، قیمت شستشوی نمای چوب ترموود به اندازه و نوع چوب و آلودگی روی سطح آن بسیار متفاوت است. البته به نوع مواد شوینده، تجهیزات و دستگاه‌ها و تعداد نیروی کاری که برای نماشویی استفاده می‌کنید نیز بستگی دارد. برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه با شرکت کارویس تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.